پنجشنبه 30 فروردین 1403
ساعت 6 : 58 دقیقه
18 / April / 2024
10 / شوال / 1445

انواع حسابداری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 3 مرداد 1396 ساعت 16 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معرفی انواع حسابداری

طی چند ساله اخیر حسابداری جزو یکی از پردرآمدترین شغل ها شده است و بسیاری از افراد که علاقمند به کار حسابداری هستند به این رشته روی آورده اند و توانسته اند درآمد بسیار خوبی از این رشته داشته باشند. اما حسابداری نیز مانند تمامی رشته ها زیر شاخه های خاص خود و گرایش های مختلفی دارد . یکی از رشته ها و زیر شاخه های حسابداری، حسابداری مالی است که از مهمترین زیر شاخه های حسابداری به شمار می آید. 

حسابداری مالی

 را با نام حسابداری عمومی نیز می شناسند. این رشته یعنی حسابداری مالی بنای اصلی حسابداری است و بعنوان اصل و ریشه ی حسابداری مورد توجه قرار میگیرد. بیشتر موسساتی که کارهای بازرگانی انجام میدهند و مراودات مالی بسیار زیادی دارند و چرخه مالی آنها زیاد است از این نوع حسابداری برای انجام امور مالی خود و مدیریت آنها استفاده میکنند.

حسابداری دولتی

یکی دیگر از انواع حسابداری حسابداری دولتی می باشد که از درجه اهمیت کمتری نسبت به حسابداری مالی برخوردار است.

در این رشته از حسابداری بیشتر به مبحث انجام کارها و امور حسابداری در ارگان های مالی میپردازیم و حسابداران کارهای مالی و امور حسابداری را در ارگان ها و یا سازمان های دولتی انجام میدهند.

حسابداری صنعتی

نوع دیگری از حسابداری به حسابداری صنعتی برمیگردد . در تعریف این نوع حسابداری باید بگوییم که حسابدار قیمت تمام شده برای هر کدام از محصولاتی که توسط کارخانه یا تولیدی تولید شده است را محاسبه می کند.

حسابداری مالیاتی

 یکی دیگراز انواع حسابداری است که بسیار مورد توجه قرار میگیرد . در این نوع از حسابداری کلیه امور مالیاتی مورد محاسبه قرار میگیرد . یعنی میزان سود و درامد و انواع و اقسام امور مالی و مالیاتی که به مبحث پرداخت مالیات و مشخص کردن میزان آن برمیگردد انجام می شود. تمامی این محاسبات بر اساس موارد و ضوابط مالیاتی انجام و محاسبه می گردد .

حسابداری بودجه ای

به طور خلاصه میتوان گفت که کلیه عملیاتی که مربوط به بودجه می شود و باید برای آن برنامه ریزی های حرفه ای انجام شود به حسابداری بودجه ای برمیگردد. برای انجام علیات حسابداری بودجه ای نیاز به پرسنل و افراد بسیار خبره در زمینه حسابداری می باشد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :