پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
ساعت 8 : 28 دقیقه
25 / April / 2024
17 / شوال / 1445

وظایف و مهارت های حسابرس

9 / 10
از 6 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 10 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در ادامه این مقاله به مبحث مهارت های حسابرس میپردازیم و وظایفی که بر عهده یک حسابدار است را بازگو میکنیم. 

تقسیم بندی حسابرسان

در کل میتوانیم حسابرسان را به دو دسته تقسیم کنیم : دسته اول حسابرسان داخلی هستند و دسته دوم حسابرسان مستقل که هر کدام تعریف مشخصی برای خودشان دارند.

دسته ی اول که حسابرسان داخلی نام دارند گزارشات خاص خود را که از اتفاقات مالی شرکت تهیه کرده اند را بین شرکت و هیئت مدیره مبادله میکنند. این گزارشات که به هیئت مدیره داده می شود طبق یک برنامه زمان بندی شده انجام می شود به عنوان مثال میتواند  هفتگی سالانه و گاهی ماهانه انجام شود.

گروه دوم یعنی حسابرسان مستقل در موسساتی کار میکنند که به موسسات حسابرسی معروف است. این افراد با ارگان ها و سازمان های مختلف قرارداد بسته و به آن سازمان ها جهت حسابرسی مراجعه میکنندو عملیات حسابرسی را بر روی تمامی اسناد مالی و غیره انجام میدهند. حسابرس مستقل شخصی است که رابط بین صاحب شرکت و هیئت مدیره است. که میتواند یک یا چند نفر باشند.

یک حسابرس چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

یک حسابرس در درجه اول باید دقت فوق العاده بالایی در انجام امور مالی داشته باشد. دقت مهمترین قضیه در امور حسابداری و حسابرسی است چرا که همانطور که گفته شد علاوه بر مهارت هایی که در این زمینه ها لازم است باید تمامی کارها را با دقت فراوانی انجام دهند . اگر کوچکترین بی دقتی در انجام امور حسابرسی صورت بگیرد کل کارها و حساب و کتاب بهم ریخته و نتیجه ای که انتظار داریم را نخواهیم گرفت.

ساعت کار حسابرس چگونه است؟

ساعت کار حسابرسان در ایران بیشتر بستگی به خودشان دارد و ساعت کاری مشخص و معینی ندارد. البته این ساعت کاری بستگی به شرکتی دارد که برای انجام کار حسابرسی به آنها مراجعه میکنند . طبق توافق با شرکت ساعت انجام حسابرسی هم مشخص می شود.

چگونه حسابرس توانایی باشیم؟

اگر میخواهید یک حسابرس قهار و کار کشته باشید ابتدا باید بتوانید یک حسابدار متبحر باشید. حیابداران زبردست و ماهر براحتی میتوانند تبدیل به حسابرسانی قوی و توانا شوند . البته اگر میخواهید حسابرس داخلی شوید دیگر نیازی به طی کردن تخصص حسابدار بودن ندارید اما اگر میخواهید حسابرس مستقل شوید باید حتما از پله ی حسابدار بودن گذر کنید.

حسابرسان میتوانند شغل دوم داشته باشند و کارهای حسابرسی برخی شرکت ها را به صورت نیمه وقت و در زمانی که کار شرکتی ندارند انجام دهند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :