جمعه 7 ارديبهشت 1403
ساعت 16 : 16 دقیقه
26 / April / 2024
18 / شوال / 1445

تفاوت حسابدار و حسابرس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 4 مرداد 1396 ساعت 10 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که همواره فکر میکنند حسابداری و حسابرسی یکی است و یک کار را انجام میدهند. اما باید به شما توضیح دهیم که در پایان مطالعه این مقاله خواهید فهمید که این دو در عین شباهت ها و مشترکاتی که با هم دارند دارای تفاوت هایی هم هستند. پس تا انتها همراه موسسه حامی حساب همراه باشید.

حسابداری و حسابرسی در 4 موضوع زیر با هم متفاوت هستند

1- حسابداران معمولا به تهیه و تنظیم سند حسابداری ،ثبت اسناد در دفاتر تجاری و سیستم های کامپیوتری حسابداری و تهیه صورت های مالی مشغول هستند در صورتی که حسابرسان تنها این حسابهای ثبت و ضبط شده را کنترل و نظارت میکنند. 

2- حسابداران موظف اند هزینه ها و درامد ها را به صورت روزانه ثبت کنند در صورتی که حسابرس تنها به صورت مقطعی و یا در آخر سال مالی اقدام به چک کردن درستی آنها می نماید.

3- حسابدار تنها حسابها را ثبت و ضبط مینماید و گزارشی از عملکرد خود تهیه نمینماید ولی حسابرس موظف به تهیه گزارش و ارائه آن به مسئولین رده بالای شرکت یا سازمانی که برای آن حسابرسی انجام شده است می باشد. 

4- حسابدار نسبت به دفاتر و صورت هایی که نوشته است  و اسنادی که گرداوری و طبقه بندی نموده است شکی به خود راه نمیدهد  مگر در صورتی که صورت های مالی با یکدیگر همخوانی نداشته باشند اما این حسابرس است که موظف است کلیه ارقام و عملیات های مربوط به حسابداری را کنترل نماید و نتایج آنها را با مدارک موجود تطبیق و گزارش تهیه نماید. 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :